get
prime

Lee Sin Build Guide by irish1488

Not Updated For Current Season

This guide has not yet been updated for the current season. Please keep this in mind while reading. You can see the most recently updated guides on the browse guides page.


436
Views
0
Comments
0
Votes
League of Legends Build Guide Author irish1488

the irish way to build lee sin top

irish1488 Last updated on August 10, 2013
Like Build on Facebook Tweet This Build Share This Build on Reddit

Ability Sequence

1
4
5
8
9
Ability Key Q
3
14
15
17
18
Ability Key W
2
7
10
11
13
Ability Key E
6
12
16
Ability Key R





Not Updated For Current Season

The masteries shown here are not yet updated for the current season, the guide author needs to set up the new masteries. As such, they will be different than the masteries you see in-game.



Masteries

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1/
Executioner
 
 

Offense: 21

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Honor Guard
 
 

Defense: 9

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pickpocket
Intelligence
 
 
 
 
 
 
 
Nimble
 
 

Utility: 0


Guide Top

Items

hey, well fair warining idk about my spelling so if u dont like move on to another guide. well this is the build i like to run for lee top [ ninja tabi can be swaped with merc treads if needed] but i rush a hydra grab boots based on who im fighting, then into the FM for the extra hp/ad and for passive slow to stick to enemy's then botrk for fighting tanky champs if not i go with a blood thrister, then blk cleaver for the stacking armor pen and cdr, then last but not least i like to grab a sunfire cape for the extra tanky-ness


Guide Top

Introduction

well first off im not gunna tell u how to play the champ cuz my way of playing lee sin my not work for u but it may work for someone else, lol so if u really wanna learn how to play lee sin do what i did and go play a few bot games with him to get use to him and then play like 15 normal games as him. anyways why i build this way is because i feel with lee sin if u go stright tank u wont be doing a whole lot for ur team as if u were to use my build and still be tanky but have some good damage behind u.


Guide Top

Skill Sequence

eh not gunna say to much about this but i showed in this guide what skills i like to put points into but lee sin gets pretty good scaleing with his q and e so its up to u on what u want to max.


Guide Top

Spells


Guide Top

Farming

well if u know how to play league then u should know how to last hit simple as that lol, but with the hydra u will be killing creeps alot quicker and easier. on that not plz ward every time u back just grab like 2 and it will help u in the long run, unless u have no map awareness lol, ummmm o yea and if ur pushing ur lane to much be sure to head to wolves [blue side top] or golums [purple side top] and also be sure to keep a eye on mid, if ur lane is pushed up to there turret and ur jung is busy at bot or something and u see ur mid needs help go gank for them.


Guide Top

Ranked Play

lol im silver 5 so im just not gunna put anything here xD


Guide Top

Pros / Cons

pros cons

high moability i fell his kinda useless if too tanky
high damage if u fall behind its hard to recover
decent cc kinda hard to master
and of course muay thai lee sin <3