} Senna Build Guide : Neat Senna Build idk :: League of Legends Strategy Builds
Click to open network menu
Join or Log In
Mobafire logo

Join the leading League of Legends community. Create and share Champion Guides and Builds.

Create an MFN Account






Or

Not Updated For Current Season

This guide has not yet been updated for the current season. Please keep this in mind while reading. You can see the most recently updated guides on the browse guides page

x
Senna Build Guide by 0__.0

Neat Senna Build idk

Neat Senna Build idk

Updated on May 30, 2020
New Guide
Vote Vote
League of Legends Build Guide Author 0__.0 Build Guide By 0__.0 343 Views 0 Comments
343 Views 0 Comments League of Legends Build Guide Author 0__.0 Senna Build Guide By 0__.0 Updated on May 30, 2020
x
Did this guide help you? If so please give them a vote or leave a comment. You can even win prizes by doing so!
Vote
Comment

You must be logged in to comment. Please login or register.

I liked this Guide
I didn't like this Guide
Commenting is required to vote!
Would you like to add a comment to your vote?

Your votes and comments encourage our guide authors to continue
creating helpful guides for the League of Legends community.

Runes: if you can curb stomp early

1 2 3
Inspiration
Glacial Augment
Magical Footwear
Biscuit Delivery
Approach Velocity

Sorcery
Transcendence
Scorch
Bonus:

+9 Adaptive (5.4 AD or 9 AP)
+9 Adaptive (5.4 AD or 9 AP)
+6 Armor

Spells:

LoL Summoner Spell: Exhaust

Exhaust

LoL Summoner Spell: Flash

Flash

Champion Build Guide

Neat Senna Build idk

By 0__.0
The idea of this build is that crit and attack speed are nerfed for senna. i see builds with stormrazor or infinity edge or alacrity. the actual stats you get out of those things are so nerfed for Senna, it's such a waste of gold. i will allow one full attack speed item if it has good utility, like rapid fire for the range, or runaans reducing your Q's cooldown in teamfights (Plus full attack speed items are dirt cheap). I think alacrity is the most egregious offender here though. It gives you like 6% actual attack speed. Yeah attack speed is good on Senna, so good they nerfed it to hell and back. Going alacrity because "its free attack speed, attack speed is good" is bad cuz it isnt a significant amount and its kinda not free cuz it holds you back from better runes. Scorch does a lot while youre stomping on the enemy laners early game. Or you could go ravenous and zombie poro, which synergizes with your glaive passive wonderfully.
So yeah thats why i take bloodthirster and rapid fire. idk try it out, i think its cool
League of Legends Build Guide Author 0__.0
0__.0 Senna Guide
Vote Vote

League of Legends Champions:

Teamfight Tactics Guide