Help Support

Our Growing Community

MOBAFire is a community that lives to help every LoL player take their game to the next level by having open access to all our tools and resources. Please consider supporting us by whitelisting us in your ad blocker!

Want to support MOBAFire with an ad-free experience? You can support us ad-free for less than $1 a month!

Go Ad-Free
Mobafire League of Legends Build Guides Mobafire League of Legends Build Guides
's Forum Avatar

Watch the Worlds Music Video “Phoenix”

Creator: Wayne3100 October 8, 2019 3:57pm
Wayne3100
<Staff>
Wayne3100's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
7182
Joined:
Aug 3rd, 2011
Permalink | Quote | PM | +Rep October 8, 2019 3:57pm | Report




Destroy your doubt, face the future.



Thanks to MissMaw for the signature!
PsiGuard
<Community Manager>
PsiGuard's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
9982
Joined:
Jun 26th, 2011
Permalink | Quote | PM | +Rep October 8, 2019 6:58pm | Report
Song seemed pretty decent but it doesn't feel as hypey as past Worlds songs. Mixed feelings.

Lyrics below:

What are you willing to lose?
You cover your wounds, but underneath them
A million voices in your head that whisper, "Stop, now"
Another twist of the knife, turn of the screws
It's all in your mind and it's fighting you
Arm yourself, a storm is coming
Well, kid ...
What you gonna do now?
It's your reflection looking back to pull you down
So are you gonna die today or make it out alive?
You gotta conquer the monster in your head and then you'll fly
Fly, Phoenix, fly
It's time for a new empire
Go bury your demons then tear down the ceiling
Phoenix, fly
And now you're playing with matches, come out of the ashes
Underneath you, a million voices in the crowd they're screaming, "Stop, now"
Well let 'em swallow their pride, you're turning the tide to true believers
Got them in the palm of your hand, you're playing God now
What you gonna do now?
It's your reflection looking back to pull you down
So are you gonna die today or make it out alive?
You gotta conquer the monster in your head and then you'll fly
Fly, Phoenix, fly
It's time for a new empire
Go bury your demons then tear down the ceiling
Phoenix, fly
Thanks to Jovy for the sig!
Katasandra
<Sorcerer>
Katasandra's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
18
Joined:
Aug 27th, 2018
Permalink | Quote | PM | +Rep October 8, 2019 10:12pm | Report
I like the song quite a bit, love the cinematic tho. I would sell my soul for anything with Liss in it!
Mystral
<Member>
Mystral's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
60
Joined:
Apr 29th, 2013
Permalink | Quote | PM | +Rep October 9, 2019 12:50am | Report
I just love the Lissandra parts, she´s so beautiful and the animations are 10/10.
Bouhhsolene
<Member>
Bouhhsolene's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
23
Joined:
Mar 19th, 2018
Permalink | Quote | PM | +Rep October 9, 2019 7:57am | Report
I personally thinks it's an epic song !!
Silverman43
<Lifebringer>
Silverman43's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
185
Joined:
Nov 11th, 2017
Permalink | Quote | PM | +Rep October 9, 2019 8:07am | Report
Not bad IMO, but kinda overshadowed by previous world songs. It's hard to equal songs like Warriors, Legends never Die and RISE. Personally I feel like it lacks some power to rival the success of the others.
Fruxo
<Veteran>
Fruxo's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
763
Joined:
Oct 19th, 2018
Permalink | Quote | PM | +Rep October 9, 2019 11:34am | Report
I mean to be fully honest, I think it's pretty good. Maybe not the same as the other music songs & probably a bit less "action" based or like "hyped" as the other ones were. But at the same time, Lissandra is looking amazing in that video, completely love that.

Thanks to Chromuro for the Sig!
Janitsu
<Brawler>
Janitsu's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
8741
Joined:
Jul 3rd, 2011
Permalink | Quote | PM | +Rep October 9, 2019 11:56am | Report
boring

legends never die works well with my perfect vocals to show off to my peers but this is ****
Latest Legend
<Member>
Latest Legend's Forum Avatar
Show more awards
Posts:
3038
Joined:
Dec 7th, 2012
Permalink | Quote | PM | +Rep October 9, 2019 4:01pm | Report
Maybe I'm in a cynical mood, is it just me or does the term Phoenix simply not apply to the rest of the text at all? The title is just disconnected from the message. I also feel it's a bit less epic than previous songs, but I think it's worse that they completely jumped over the edge they imo masterfully managed to balance on in the previous iterations: the song in combination with the video is just flat out cringy. It's way out of bounds to paint gamers as supernatural beings with heroic qualities. They're gamers, not martyrs fighting for a greater cause. Can't resonate with this. But maybe that's me.

EDIT: For me it's mostly the video that does it, I think the song is not bad.
********'s a pretty good fertilizer

You need to log in before commenting.